Okullarda Uygulama Çalışmalarının Değerlendirilmesi


EVALUATION OF TEACHING PRACTICES IN SCHOOL


Yrd. Doç. Dr. Hayrettin KÖROĞLU, Yrd. Doç. Dr. Neşe BAŞER & Öğr. Gör. Güneş YAVUZ


ÖZET
Öğretmen yetiştiren kurumlar olarak tanımlanan Eğitim Fakülteleri, Cumhuriyet ten bu yana değişim göster- miştir. Süreç içinde programları değiştirme gereksinimi sık sık gündeme gelmiştir. i 996 tarihinden ıtibaren Eğitim Fa- kültelerınde yenıden yapılanmaya gidilmış, daha sonra ak- reditasyon çalışmalarına başlanmıştır. Bu bağlamda Okul Deneyimı ve Alan Öğretimi çalışmalarına önem verilmek- tedir. Bu uygulamanın uygun olup olmadığı, öğretmen adaylarının mesleğe hazırlanmadaki katkısı, uygulamada görülen aksaklıkların saptanması çok önemli görülmekte- dir. 2000'li yıllara girerken nitelikli insan profili de değiş- mektedir. N itelikli insanları öğretmenler yetiştirmektedir. O zaman öğretmen yetiştirmenin her aşamasını dikkatle iz- lemek gerekir. Çalışmada uygulamaya yönelik olarak öğ- rencilerden, öğretmenlerden alınan gerı bildirim ve Okul Deneyimi, Alan Öğretimınde görevalan öğretim elemanla- rının görüşleri değerlendirildi, aksayan yönler saptandı, ile- riye dönük öneriler sunuldu. Matematik öğretmeni adayla- rının da izleyip, elde edilen sonuçların sunulmasının uygu- lamanın genel değerlendirilmesine katkıda bulunacağı dü- şünülmektedir.


ABSTRACT
Education Faculties, known as institutions that educate teachers. have shown changes since establish- ment of the Republic. Requirements for changing the prog- ram me s were frequently discussed since then. Re-construc- tion of the Education Faculties was started in 1996 which was followed by acreditation affairs. In this respect. school experience and field education affairs are given ımporıan- ce. Convenience of this practice; its contribution for prepa- ration of teachers to profession and determination of prob- lems in practise are considered very imporıant. The profile of a qualified person is also changing while the 2000's are being entered. Qualified persons are educated by teachers, therefore all stages of educating teachers should be moni- tored carefully. In this study, the feedback and school ex- perience received from students and teachers and the opini- ons of faculty that worked at field education have been eva- luated, the problems met have been determined and sug- gestions for future have been put forward. Such studies are to be performed at every field. We believe that monitoring mathematics teachers and prodaiming the results will cont- ribute the general evaluation of this practise.


ANAHTAR KELİMELER: Uygulama, matematik eğitimi, Eğitim Fakülteleri


KEYWORDS: Training, Mathematic Educatian, Educatian faculties

[PDF]

efdergi@hacettepe.edu.tr        http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr           Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara

 Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education              Twitter of Hacettepe University Journal of Education