ÖZET
Okul başar›s›nda aile etkisini, anne-baba tu-
tumlar›n›, okul-aile dayan›şmas›n› konu alan araşt›rmalar;
öğrencinin başar›s› üzerinde ailenin güçlü bir etkiye sahip
olduğunu göstermektedir. Bu araşt›rman›n amac› İlköğre-
tim okullar› 1 s›n›f öğrencilerinde, okul aile yard›mlaşma-
s›n›n okuduğunu anlama başar›s›yla ilişkisini saptamakt›r.
Araşt›rma, amaçl› örnekleme tekniği ile seçilen 233 ilköğ-
retim okulu 1. s›n›f öğrencisisi üzerinde uygulanm›şt›r.
Araşt›rma bulgular›ndan elde edilen sonuçlara göre; aile
üyelerinden eğitim yard›m› alan ve okulla yak›n işbirliği
içerisine giren ailelerden gelen çocuklar›n, okuduğunu an-
lama başar›lar›n›n daha yüksek olduğu sonucuna var›lm›ş-
t›r.
ABSTRACT
Researches on the family influence on
school success, parents’ attitudes and school-family coope-
ration indicate that family has a strong influence on the stu-
dent’s success. The aim of this researche is to determine the
relation between school-family cooperation and reading
comprehansion success for 1st grade elementary school
students. The reseach covers 233 1st grade studens selected
with purposeful sampling technique. The results of this
study indicated that students who were parents had close
relations with school had high levels of success and achi-
evements in teching reading comprehension at primary
school level.
ANAHTAR KELİMELER: okul–aile ilişkileri, okuduğunu anlama başarısı
KEYWORDS: parent-school relationship, reading comprehention success
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education